
Již šest let ve víru zakázek a energetiky – ENBRA očima Zbyňka Jančíka
Zbyňku, co tě do firmy přivedlo, jak dlouho již působíš v Enbře a co je tvojí náplní práce?
Do firmy mě přivedl před šesti lety kolega, se kterým jsem dříve pracoval a kterého znám už dlouho. Nabídl mi práci na zakázkách v terénu různě po ČR. Vzhledem k tomu, že jsem na podobné pozici kdysi pracoval, přišlo mi zajímavé vrátit se na pozici, která mě bavila a baví dodnes. Jedná se o různorodou práci – i když se víceméně pořád jedná o kotelny, vyregulování otopných soustav a další věci, každá zakázka je jiná a pokaždé přináší nové výzvy a překážky.
Co tě na této pozici nejvíc baví a v čem tkví síla spolupráce ve vašem týmu?
Baví mě právě ty výzvy a úskalí – a to teď myslím v dobrém. Když přijedu k zákazníkovi, který chce realizovat kotelnu s plynovým kotlem nebo tepelným čerpadlem a má jen rámcovou představu o tom, co chce, vysvětlím mu výhody a úskalí každé instalace a společně dospějeme ke správnému řešení, které mu bude vyhovovat. Já si zároveň budu jistý, že jsem mu nabídl to nejlepší možné řešení. A takto postupuje každý člen mého týmu – vím, že se na ně mohu spolehnout, že odvedou to nejlepší a pro zákazníka udělají maximum. To je výhoda i zázemí firmy, která má specialisty na všechny obory, jimž se věnujeme. Když vzniknou určitá specifika v projektu, máme se s kým poradit – a to je veliká výhoda.
Na co jsi hrdý, co považuješ za největší úspěch/y pro tebe nebo pro svůj tým?
Na co jsem hrdý, nebo co je největší úspěch, se jen tak jednoduše říct nedá. Hrdý jsem na firmu – ENBRA je rodinná firma, takže vnitřní fungování je přátelské a prezentace firmy navenek jednoduchá. Pokud vzniknou problémy, nikdo se z toho nehroutí, nesvaluje vinu na druhé, ale všichni zaberou a problém se vyřeší. Velkou výhodou je i to, že dveře k vedení firmy jsou neustále otevřené a cokoliv je možné řešit hned. Za výhru považuji každou úspěšně zrealizovanou akci, kterou předáme zákazníkovi. V nadsázce uvedu, že nejlepší je, když už o zákazníkovi nikdy neslyším – to znamená, že vše je v pořádku a zákazník je spokojený. Protože většinou se ozývají jen ti, kterým něco nefunguje nebo to není podle jejich představ. Spokojený zákazník se většinou neozývá. :-)
V čem se firma změnila a kam se posunula od tvého nástupu?
Změny ve vnitřním chodu firmy jsou víceméně kosmetické – a to je dobře, protože tu stále potkávám víceméně stejné lidi, kteří tvoří „zdravé jádro“, jak říkají majitelé – „rodinní příslušníci“, kteří firmu drží a neustále ji posouvají dál. Vylepšují postupy a rozšiřují portfolio produktů a služeb. V současnosti jde například o zavádění umělé inteligence do firemních procesů. Jsou to drobné, ale stálé kroky vpřed, které zlepšují fungování společnosti a zvyšují naši konkurenceschopnost na trhu.
Co je pro tebe největší relax a jak rád trávíš svůj volný čas?
Největší relax je, když stojím na zasněženém svahu a čeká mě několik kilometrů sjezdu do údolí – to je prostě paráda. Ale takový běžný relax je lahev dobrého vína a příjemná atmosféra s rodinou a přáteli.